Hopfen und Malz ist verloren

Definition from Wiktionary, the free dictionary
Jump to navigation Jump to search

German[edit]

Etymology[edit]

Literally, “hop and malt are lost”. This etymology is incomplete. You can help Wiktionary by elaborating on the origins of this term.

Pronunciation[edit]

  • IPA(key): /ˈhɔp͡fn̩ ʊnt ˈmalt͡s ɪst fɛɐ̯ˈloːʁən/
  • (file)

Verb[edit]

Hopfen und Malz ist verloren (simple past Hopfen und Malz war verloren, subjunctive I present Hopfen und Malz sei verloren, subjunctive II present Hopfen und Malz wäre verloren, perfect Hopfen und Malz ist verloren gewesen, past perfect Hopfen und Malz war verloren gewesen, subjunctive I perfect Hopfen und Malz sei verloren gewesen, subjunctive II perfect Hopfen und Malz wäre verloren gewesen)

  1. all hope is lost, it's a waste
    Da sind Hopfen und Malz verloren.
    In that case all hope is lost.
    Siehst du, wie dein Bruder sich Mühe gibt, aber an dir ist Hopfen und Malz verloren.
    See how your brother puts himself out, but there seems to be no hope for you.
    • 2016 April 1, Hannah Weiner, quoting Nicole Stelzner, “Werbeagentur über Zukunft der SPD: „Einfach gar nicht präsent sein“”, in Die Tageszeitung: taz[1], ISSN 0931-9085:
      Ich glaube schon, dass die SPD AfD-Wähler wieder zurückgewinnen kann. Nicht bei allen ist Hopfen und Malz verloren.
      (please add an English translation of this quote)